KHAULA2U.com

Maafkanku Palestin, bangsaku masih lagi lena.

Di mana mujahidin Malaysia!?

Islam Is The Empire Of Faith


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Jumaat, 25 Disember 2009

Bagaimana jika Malaysia diserang?



Assalamualaikum. Lihat tajuk post ini, rasanya anda dapat mengagak apa yang akan saya sampaikan bukan? Mabruk! Baiklah, saya ingin mengajak meluangkan masa sedikit bersama saya (chewah! hehe). Sebenarnya, saya ingin mengajak anda membanyangi suatu peristiwa. Apakah peristiwa itu? Ya! Lihat kembali tajuk di atas. Apa? That's the point! Bagaimana jika Malaysia diserang?

Sahabat yang dirahmati, selama ini kita sering beranggapan bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang aman damai. Bebas daripada bunyi bising bom-bom dan bedilan-bedilan Apatche. Bebas daripada penjajah seperti zionis keparat! Namun bagaimana jika suatu hari nanti, keadaan di malaysia adalah sama sahaja seperti di Palestine, Afghanistan, Lubnan, Bosnia, Chechnya dan lain-lain lagi? Malaysia diserang! Malaysia dijajah! Bagaimana jika ini berlaku?

Bayangkan. Ups! Jangan ketawa. Saya serius. Ayuh bayangkan bersama.

SAAT PEPERANGAN BERMULA.

Tempat yang mula-mula sekali diserang adalah Putrajaya. Bom dilepaskan! Zionis dan sekutunya melancarkan peluru berpandu, membedil kawasan-kawasan di sekitar Putrajaya. Banyak nyawa yang tidak berdosa syahid begitu sahaja. Mereka membunuh orang tua! Membunuh wanita yang lemah! Juga membunuh anak-anak yang masih kecil! Sama seperti mereka menembak dan membunuh rakyat Palestine yang tidak berdosa! BAYANGKAN!

Sementara itu, datang banyak pesawat musuh silih berganti ke Kelantan, Terengganu dan pahang. Mengebom dan juga membedil. Bagaimana keadaan keluarga kita yang berada di negeri ini?
Johor pula dibedil dengan peluru berpandu, diserang dengan jet-jet pejuang Zionis yang sentiasa melalui ruang udaranya.Menghujani Johor dengan bom-bom dan roket. Akhirnya Johor dan Negeri Sembilan berjaya ditawan oleh musuh.
Tidak ketinggalan juga di bahagian utara. Kedah, Perlis dan Pulau-Pinang juga adalah sasaran mereka.Sebagaimana yang dilakukan pada rakyat Chechnya, begitu jugalah yang dilakukan kepada rakyat Malaysia. Rumah-rumah dibakar. Ayah disembelih di hadapan ibu dan anak-anak sendiri. Barangan berharga dirampas.

Bayangkan pula bagaimana keadaan anda. Ketika anda sedang bergembira bersama keluarga di dalam rumah. Tiba-tiba, pintu diketuk dengan kuat!

"Isy! Sapa yang datang tu. Takda adab betul, ketuklah perlahan sikit. Abang, pergi buka pintu." Kata ayah. Abang berlari membuka pintu dengan senyuman. Bila pintu dibuka, serta merta senyumannya mati. Tentera zionis mengacukan pistol kepada abang, abang menjerit lalu tembakan dilepaskan. DAMMM! Seluruh isi rumah mengalami kejutan. Ayah mara ke hadapan, ibu berundur ke balakang melindungi anak-anaknya. Tentera zionis keparat itu dengan selambernya menembak ayah menggunakan Rifle tepat sasarannya terkena dahi dan perut ayah. Ayah tersentak lalu rebah. Adik kecil berlari mendapatkan ayah, ibu cuba menangkapnya namun tidak berjaya. Adik memeluk ayah. Menggoncangkan badan ayah yang kian lemah, tidak lagi bernyawa.



"Ayah bangun! Ayah bangun. Ayah, kenapa kepala ayah berdarah? Ayah! Adik nak ayah!" Raungan sayu si kecil itu langsung tidak memberi kesan di hati tentera zionis berhati batu itu. Dia menyepak adik. Memijak perut adik sekuat hatinya. Jeritan ibu yang merayu langsung tidak diendahkan. Akhirnya adik syahid bila sebutir peluru terbenam di dalam tengkuknya. Keadaan ibu menjadi tidak terkawal, dia meronta sekuat hatinya, menjerit, merayu supaya keluarganya dikasihani. Anda cuba menenangkan ibu. Namun ibu tetap begitu. Zionis itu melangkah semakin menghampiri. Anda dan dua orang kakak menarik ibu ke belakang, berundur. Zinois itu semakin kehadapan dan menampar pipi ibu. Kelihatan cecair merah keluar daripada bibir ibu. Kakak-kakak anda terkesima dan anda menggenggam penumbuk. Perut ibu ditembusi 15 peluru. Baju kurung kuning yang dipakainya berubah menjadi warna merah darah. Kakak sulong menjerit, meraung! Belum sempat anda berbuat apa-apa, kakak sulong anda ditarik dan bayangkan kakak kandung anda sendiri kini diperkosa di hadapan mata anda!!!! Sebagaimana tentera Serbia memperkosa wanita islam Bosnia. Raungan kakak sulong semakin lemah dan ianya ditamatkan dengan dua butir peluru yang mengambil tempat di dada kakak. Kakak yang kedua semakin teresak tangisnya. Bayangkan sahabat! Bagaimana jika ini semua berlaku kepada kita!

Sebelum ini anda melihat umat islam di Lubnan, Palestin mati ditembak. Anda tidak mempunyai perasaan apa-apa. Sekarang! Sekarang ia berlaku kepada diri sendiri! Baru anda tahu perasaan sedih ayah, ibu, abang mati ditembak di depan mata, kakak diperkosa di hadapan mata. Baru anda sedar! Nasi menjadi bubur, mengangislah air mata darah sekalipun, mereka tidak mungkin hidup kembali.

Kemudian,zionis-zionis keparat itu merampas kakak kedua anda yang sedang teresak-esak menahan tangis, dibawa menaiki trak untuk dijadikan habuan tentera di dalam kem. Apa yang mampu anda lakukan? Hanya mampu menangis ketakutan! Merayu? Mungkin tidak kerana anda sudah pasti tidak mampu bersuara lagi! Anda hanya mampu mendengar kakak kedua memanggil nama anda, menangis, meraung dan merayu. Hanya mampu melihat dia dibawa pergi.

Apa yang anda harapkan di saat ini? Tiada perkara lain yang anda harapkan melainkan BANTUAN ALLAH, BANTUAN AlLAH MENGHANTAR TENTERANYA UNTUK MEMBELA AGAMANYA.ANDA MENGHARAPKAN UMAT ISLAM DARI NEGARA LAIN MEMBERI BANTUAN KETENTERAAN KEPADA MALAYSIA. ANDA MENGHARAPKAN SAUDARA SEAGAMA DENGAN ANDA MELINDUNGI ANDA DARIPADA SERANGAN TENTERA KUFFAR!!!! ANDA MENGHARAPKAN BANTUAN TENTERA JIHAD FI SABILILLAH DARIPADA INDONESIA, SELATAN THAILAND, BANGLADESH, PAKISTAN,DAN NEGARA OIC YANG LAIN. BAGI MELAWAN TENTERA KEPARAT PENCEROBOH BUMI MALAYSIA INI.

Bayangkan sahabatku. Pasti ini yang akan anda harapkan. Namun! Fikirlah kembali. Beginilah juga harapan-harapan saudara-saudara kita di bumi jihad sana. Mereka masih meneruskan perjuangan kerana mereka yakin dengan janji ALLAH dan mereka yakin saudara seakidah mereka dari serata dunia akan membantu mereka. Tetapi persoalannya, di manakah kita sebagai saudara seakidah mereka di saat mereka benar-benar memerlukan kita? Di mana mujahidin dari Malaysia!!?

~Fikir-fikirkanlah. Ayuh, sama-samalah kita muhasabah diri kita kembali. Wassalam.

12 ulasan:

  1. Salam ziarah dan salam ukhwah..
    walaupun akak rasa akak x penah
    brsuai kenal dgn adik, dari pnulisan
    yg adik tunjuk, akak nmpk semangat
    seorang mujahidah.. Alhamdulillah..

    Disini akak nk kongsi sikit,
    mungkin adk nampak dgn mata
    kasar bahawa negara2 diluar
    sana dijajah dan diserang dgn
    bom..umat islam dibunuh dan
    diseksa dgn kejam.. semua
    pnderitaan diluar sana dpt
    kita rasai peritnya..

    tetapi, sedarkah dik..? di
    malaysia ini kita juga telah
    diserang dgn "bom" zionis..
    Bom yg akak maksudkan, bom
    budaya barat yg telah
    menjajah negara islam kita
    ini..Hmpir semua umat islam
    hidup sprti org barat, tiada
    lg batasan.. sosial makin
    berleluasa.. ank luar nikah
    semakin meningkat.. ank gadis
    sudah hilang rasa malu..
    pemerintah tidak adil.. riba
    disana sini dan rasuah menguasai
    dunia malaysia ini dan
    bnyak lg yg susah akak nk
    ungkapkan..

    Kita tidak terasa bahang
    "bom" ini sbb kita rasa
    malaysia ini sntiasa tenang
    dari perang.. tp sebenarnya..
    "bom" yg akak mksudkan lebih
    berbisa kerana kita sndri
    x sedar..kerana.. kita juga
    mudah terjerumus ke dalamnya..

    Marilah sama2 muhasabah diri..
    teruskan semangatmu dik..
    akak doakan smoga adk di
    dlm rhmt Allah sntiasa..
    insyaAllah. =) Salam kenal
    dari akak..

    || Sedikit perkongsian ||

    BalasPadam
  2. SubhanaLLAH.. Sungguh menginsafkan.. Mcm pernah bc.. tp d mana ek? hihi.. Tunggu apa lg, kita perlu buat persediaan dari sekarang, ambil iktibar drpd Palestin, umt Islam Palestin berperang pakai batu... Wlupun depa x da senjata depa ttp berani lawan, byg kan apa yg akn terjadi klu depa ada senjata..Tobat menang dah.. Siap sediakan 4 jenis kekuatan utk berjihad.. 'Rohani', 'Fizikal', 'Akal', 'Material' Klu nak bg kuat rohani, isikan jiwa dgn Islam.. Klu nak bg kuat fizikal, byk kan senaman.. Klu nak bg kuat akal, byk kan hafal quran, rajin2 belajar, belajar drpd dunia sekeliling... Klu nak bg kuat material (peralatan), kumpul duit byk2 jgn membazirkan duit.. Moga kita dpt beramal.

    BalasPadam
  3. To Akak f 24434= Hamdallah, haza min fadhli rabbi, ya betul akak. Kita juga sedang dan telahpun dijajah. Kita sebenarnya ada di dalam penjara yang tidak dapat kita rasa dan sentuh. Iaitu penjara MINDA! Mareka menguasai minda anak2 muda kita! Minda rakyat Malaysia!

    al-Khattab93= jazakallah saudara. Hihi. Benar kata2 kamu. Ya, mereka gunakan batu, dia gelar "Al-athfal al hijarah". Benar, kita mulakan dari sekarang ya? insyaAllah.

    BalasPadam
  4. mintak jauh la dari malaysia kena serang..kalau tak,tak dapat la kita hidup dalam keadaan aman cam ni lagi..tapi mmg betol kata2 f24434 itu..sekarang rakyat malaysia sedahpun diserang ngan penyakit cintakan dunia lebih dari akhirat..macam2 masalah dgr..kes bunuh terjadi relek2 je..cam bunuh semut..kes2 social..mmg dah dlm keadaan teruk..cam ne la sekarang nih..uncle pun takut nak besarkan anak2 esok2..

    BalasPadam
  5. lupa lak..nako tu uncle uto..teranta guna akaun lain..

    BalasPadam
  6. oh, ada 2 akaun eh uncle? a'ah..betul kata uncle tu..Army sokong....Malaysia ....rakyat Malaysia sedang dijajah pemikirang dorg skang..minta jauh la dari diserang

    BalasPadam
  7. Salam.. to uncle uto :

    jangan takut uncle... dari sini kita boleh merubah dan memulihkan sesuatu keadaan itu menjadi lebih baik.. Semua yang berlaku
    adalah pengajaran dan ujian yang diturunkan
    oleh Allah.. jadi ayuh la kita merubah kepada
    yg lebih baik insyaAllah.. =)

    BalasPadam
  8. maksud saia,penulisan anda amat menarik^^

    BalasPadam
  9. hadza min fadhli rabbi..lagipun ia bukannya penulisan saya sepenuhnya ^_^...hanya segelintir.

    BalasPadam
  10. mabruk alaik ya sadikati. uhanniuki bihaza arrisalah. syukran jazilan. bersemangat bila dengaq. menitis air mata syahdu di setiap luahanmu. memang MALAYSIA sendiri dah kena bom.. tp bom tu taklah sekuat bom kat palestin . walaupun tak lah kuat sangat, rakyat MAlaysia dah pon hampir kalah dalam 'perang' nie. jadi, zionis tak perlu hantar macam negara islam yang lain.. renung-renungkan..

    BalasPadam
  11. masyaAllah..perkongsian yang bermanfaat ukhti..

    BalasPadam

"Islam is The Empire Of Faith"