KHAULA2U.com

Maafkanku Palestin, bangsaku masih lagi lena.

Di mana mujahidin Malaysia!?

Islam Is The Empire Of Faith


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Khamis, 3 Disember 2009

Rantissi, I Love You LILLAH!


Assalamualaikum. Saya sebenarnya masih kebingungan untuk mengupdate blog. ^_^ Tidak tahu apa yang ingin diceritakan. Cuma kali ini saya ingin berkongsi sedikit tentang salah seorang idola saya iaitu "Abdel Aziz Al-Rantissi". Saya pasti anda sudah sangat mengenali empunya nama ini dan mungkin anda sudah mengetahui segalanya tentang dirinya. Langsung saya tidak kisah jika anda tidak sudi membaca artikel ini. Namun, saya tetap ingin meluahkan juga apa yang ada di dalah hati saya kerana saya sangat MENYAYANGI insan ini. Yes, I love him so much!
Saya tidak ingat bila masanya saya mula mengenali as-syahid ini. Tetapi, ketika pertama kali membaca kisahnya, saya sangat kagum dengan dirinya. Malah saya mula menyayanginya. Kehidupannya yang penuh dengan kisah jihad membuatkan saya tertarik dengannya.
Lebih-lebih lagi beliau amat rapat dengan Syeikh Ahmad Yassin yang juga merupakan idola saya. Ia membuatkan saya semakin ingin mengenalinya, menyulami peribadinya dan menjejaki hari-hari yang telah dilaluinya. Paling membuatkan saya menyukainya adalah kerana dia juga yang mengasaskan HAMAS. I love HAMAS too.
Setiap ucapan dan kata-kata yang keluar dari mulutnya pasti akan saya cuba hafal. Entah kenapa. Tetapi ia membuatkan saya mengerti lebih jauh tentang dirinya.
Kini, setiap kali melihat videonya dan wajahnya. Saya berasa sedih. Melihat semangatnya, saya sebak namun turut jua bersemangat. Pernah juga hampir sahaja saya menangis melihat videonya. Melihat dia berucap. Saya sangat mengagumi as-syahid. Beliau membuatkan saya mencintai tanah jihad Palestin. Beliau juga yang menjadikan saya seperti sekarang. Mengenalinya, menyebabkan banyak perubahan yang berlalaku dalam diri saya.
Di sini saya selitkan salah satu daripada videonya.




Saya sangat bersyukur kerana diberi kesempatan mengenalinya. Meskipun ketika saya mengenalinya beliau telahpun syahid.

"Duhai as-syahid. Aku amat mengagumi dan menyayangimu. Kamu memilih untuk mati dengan Apatche maka aku juga memilih untuk mati dengan Apatche sebagai syahid. As-Syahid! I am a Malaysian but I relly want to be a Palestinian! Aku ingin menjadi sepertimu. Moga Allah memberi kesempatan padaku untuk mengikuti jejakmu."

13 ulasan:

  1. uncl suka semangat army terhadap syahidin..mereka mati tak sia2,tapi jaminan syurga oleh tuhan..tapi army juga tak disia2kan tuhan dgn meletak army di Malaysia..tidak di Palestine..disini pun dah ada satu contoh,tuhan berikan army peluang ntuk berdakwah melalui blog..army tak semestinya mencari syahid di sana,tapi army bleh menolong mereka melalui cara yang lebih berkesan..bkn uncl nak cakap syahid ni tak elok buat army,tapi syahid ni juga luas maksudnya kan..mngkin army bleh berjuang ntuk agama Islam dgn lebih berkesan bila army besar esok2..insyaAllahh..=)

    BalasPadam
  2. nape tidao diapprove komen uncl?silap tulis ke?

    BalasPadam
  3. aiks...kan da appr tu..cuma lewat sikit je..hehe..maaf

    erm, betul kata uncle tu, cuma, ntah, saya sangat sukakan bumi jihad itu. Rasanya saya terlalu ingin ke sana. Doakanlah saya.

    BalasPadam
  4. 'Aduwwukum, la yafhamu illa billughati wahidah hiya llughatul HIRAB!!!....... I prefer apache....
    haza hua thariq! (al-jihad)

    Ini diantara kata2 asy Syahid Abd Aziz Rantisi..

    BalasPadam
  5. ya benar khattab. Saya ada melihat videonya dan video itu selalu juga saya lihat berulang2.

    pembetulan= "aduwwukum la yafhamu illa lughatan wahidah hiya lughatul HIRAB!

    BalasPadam
  6. tak dapat difahami maksudnya..(-_-')

    BalasPadam
  7. hehe, uncle, maksudnya. Musuh2 kalian (zionis) tidak akan pernah mengerti kecualai dengan 1 bahasa iaitu bahasa perang.

    BalasPadam
  8. weyp...salam..

    dasyu..aku tanak kasi komen yg brat2 so i jus wanna say,... jeles meli...
    im sure u know 'meli'...

    hahahahhahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  9. bijak..2 saja nak test ja..hihihi............... tu tanda nya rajin khatam video Dr. Rantisi la tu... wah... minat betul ya.. Minta2 suatu hari nanti terkabul juga cita2 kamu yg mulia itu walau dimana shj kamu berada...amin..

    BalasPadam
  10. apa? nak test?? karate kang!! huhu
    Amen, doakan saya ya. May ALLAH bless U.

    BalasPadam

"Islam is The Empire Of Faith"