KHAULA2U.com

Maafkanku Palestin, bangsaku masih lagi lena.

Di mana mujahidin Malaysia!?

Islam Is The Empire Of Faith


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Jumaat, 25 Disember 2009

Bagaimana jika Malaysia diserang?



Assalamualaikum. Lihat tajuk post ini, rasanya anda dapat mengagak apa yang akan saya sampaikan bukan? Mabruk! Baiklah, saya ingin mengajak meluangkan masa sedikit bersama saya (chewah! hehe). Sebenarnya, saya ingin mengajak anda membanyangi suatu peristiwa. Apakah peristiwa itu? Ya! Lihat kembali tajuk di atas. Apa? That's the point! Bagaimana jika Malaysia diserang?

Sahabat yang dirahmati, selama ini kita sering beranggapan bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang aman damai. Bebas daripada bunyi bising bom-bom dan bedilan-bedilan Apatche. Bebas daripada penjajah seperti zionis keparat! Namun bagaimana jika suatu hari nanti, keadaan di malaysia adalah sama sahaja seperti di Palestine, Afghanistan, Lubnan, Bosnia, Chechnya dan lain-lain lagi? Malaysia diserang! Malaysia dijajah! Bagaimana jika ini berlaku?

Bayangkan. Ups! Jangan ketawa. Saya serius. Ayuh bayangkan bersama.

SAAT PEPERANGAN BERMULA.

Tempat yang mula-mula sekali diserang adalah Putrajaya. Bom dilepaskan! Zionis dan sekutunya melancarkan peluru berpandu, membedil kawasan-kawasan di sekitar Putrajaya. Banyak nyawa yang tidak berdosa syahid begitu sahaja. Mereka membunuh orang tua! Membunuh wanita yang lemah! Juga membunuh anak-anak yang masih kecil! Sama seperti mereka menembak dan membunuh rakyat Palestine yang tidak berdosa! BAYANGKAN!

Sementara itu, datang banyak pesawat musuh silih berganti ke Kelantan, Terengganu dan pahang. Mengebom dan juga membedil. Bagaimana keadaan keluarga kita yang berada di negeri ini?
Johor pula dibedil dengan peluru berpandu, diserang dengan jet-jet pejuang Zionis yang sentiasa melalui ruang udaranya.Menghujani Johor dengan bom-bom dan roket. Akhirnya Johor dan Negeri Sembilan berjaya ditawan oleh musuh.
Tidak ketinggalan juga di bahagian utara. Kedah, Perlis dan Pulau-Pinang juga adalah sasaran mereka.Sebagaimana yang dilakukan pada rakyat Chechnya, begitu jugalah yang dilakukan kepada rakyat Malaysia. Rumah-rumah dibakar. Ayah disembelih di hadapan ibu dan anak-anak sendiri. Barangan berharga dirampas.

Bayangkan pula bagaimana keadaan anda. Ketika anda sedang bergembira bersama keluarga di dalam rumah. Tiba-tiba, pintu diketuk dengan kuat!

"Isy! Sapa yang datang tu. Takda adab betul, ketuklah perlahan sikit. Abang, pergi buka pintu." Kata ayah. Abang berlari membuka pintu dengan senyuman. Bila pintu dibuka, serta merta senyumannya mati. Tentera zionis mengacukan pistol kepada abang, abang menjerit lalu tembakan dilepaskan. DAMMM! Seluruh isi rumah mengalami kejutan. Ayah mara ke hadapan, ibu berundur ke balakang melindungi anak-anaknya. Tentera zionis keparat itu dengan selambernya menembak ayah menggunakan Rifle tepat sasarannya terkena dahi dan perut ayah. Ayah tersentak lalu rebah. Adik kecil berlari mendapatkan ayah, ibu cuba menangkapnya namun tidak berjaya. Adik memeluk ayah. Menggoncangkan badan ayah yang kian lemah, tidak lagi bernyawa.



"Ayah bangun! Ayah bangun. Ayah, kenapa kepala ayah berdarah? Ayah! Adik nak ayah!" Raungan sayu si kecil itu langsung tidak memberi kesan di hati tentera zionis berhati batu itu. Dia menyepak adik. Memijak perut adik sekuat hatinya. Jeritan ibu yang merayu langsung tidak diendahkan. Akhirnya adik syahid bila sebutir peluru terbenam di dalam tengkuknya. Keadaan ibu menjadi tidak terkawal, dia meronta sekuat hatinya, menjerit, merayu supaya keluarganya dikasihani. Anda cuba menenangkan ibu. Namun ibu tetap begitu. Zionis itu melangkah semakin menghampiri. Anda dan dua orang kakak menarik ibu ke belakang, berundur. Zinois itu semakin kehadapan dan menampar pipi ibu. Kelihatan cecair merah keluar daripada bibir ibu. Kakak-kakak anda terkesima dan anda menggenggam penumbuk. Perut ibu ditembusi 15 peluru. Baju kurung kuning yang dipakainya berubah menjadi warna merah darah. Kakak sulong menjerit, meraung! Belum sempat anda berbuat apa-apa, kakak sulong anda ditarik dan bayangkan kakak kandung anda sendiri kini diperkosa di hadapan mata anda!!!! Sebagaimana tentera Serbia memperkosa wanita islam Bosnia. Raungan kakak sulong semakin lemah dan ianya ditamatkan dengan dua butir peluru yang mengambil tempat di dada kakak. Kakak yang kedua semakin teresak tangisnya. Bayangkan sahabat! Bagaimana jika ini semua berlaku kepada kita!

Sebelum ini anda melihat umat islam di Lubnan, Palestin mati ditembak. Anda tidak mempunyai perasaan apa-apa. Sekarang! Sekarang ia berlaku kepada diri sendiri! Baru anda tahu perasaan sedih ayah, ibu, abang mati ditembak di depan mata, kakak diperkosa di hadapan mata. Baru anda sedar! Nasi menjadi bubur, mengangislah air mata darah sekalipun, mereka tidak mungkin hidup kembali.

Kemudian,zionis-zionis keparat itu merampas kakak kedua anda yang sedang teresak-esak menahan tangis, dibawa menaiki trak untuk dijadikan habuan tentera di dalam kem. Apa yang mampu anda lakukan? Hanya mampu menangis ketakutan! Merayu? Mungkin tidak kerana anda sudah pasti tidak mampu bersuara lagi! Anda hanya mampu mendengar kakak kedua memanggil nama anda, menangis, meraung dan merayu. Hanya mampu melihat dia dibawa pergi.

Apa yang anda harapkan di saat ini? Tiada perkara lain yang anda harapkan melainkan BANTUAN ALLAH, BANTUAN AlLAH MENGHANTAR TENTERANYA UNTUK MEMBELA AGAMANYA.ANDA MENGHARAPKAN UMAT ISLAM DARI NEGARA LAIN MEMBERI BANTUAN KETENTERAAN KEPADA MALAYSIA. ANDA MENGHARAPKAN SAUDARA SEAGAMA DENGAN ANDA MELINDUNGI ANDA DARIPADA SERANGAN TENTERA KUFFAR!!!! ANDA MENGHARAPKAN BANTUAN TENTERA JIHAD FI SABILILLAH DARIPADA INDONESIA, SELATAN THAILAND, BANGLADESH, PAKISTAN,DAN NEGARA OIC YANG LAIN. BAGI MELAWAN TENTERA KEPARAT PENCEROBOH BUMI MALAYSIA INI.

Bayangkan sahabatku. Pasti ini yang akan anda harapkan. Namun! Fikirlah kembali. Beginilah juga harapan-harapan saudara-saudara kita di bumi jihad sana. Mereka masih meneruskan perjuangan kerana mereka yakin dengan janji ALLAH dan mereka yakin saudara seakidah mereka dari serata dunia akan membantu mereka. Tetapi persoalannya, di manakah kita sebagai saudara seakidah mereka di saat mereka benar-benar memerlukan kita? Di mana mujahidin dari Malaysia!!?

~Fikir-fikirkanlah. Ayuh, sama-samalah kita muhasabah diri kita kembali. Wassalam.

Ahad, 20 Disember 2009

Budaya Hedonisme Kian Menyerang Remaja Islam

Assalamualaikum, salam sejahtera ke atas semua pelawat blog. Moga kalian sentiasa di dalam rahmatnya. Perkongsian kali ini bakal membawa anda kepada permasalahan budaya "Hedonisme" yang kian menular, merebak umpama racun berbisa yang semakin menyerang remaja islam. Admin bukanlah pakar dalam soal ini. Cuma, sekadar berkongsi kefahaman dan pengetahuan.

Baiklah sahabat, apakah Hedonisme? Hedonisme adalah berhibur secara berlebihan, yakni secara melampau!

~Ya,terus apa bahayanya pada remaja kita?~
Baik, cuba anda baca apa yang akan saya sampaikan. Budaya ini mengajak remaja-remaja islam berhibur. Ya, memang tidak salah berhibur. Tetapi, budaya ini mengajak mereka berhibur secara BERLEBIHAN atau lebih tepat lagi secara MELAMPAU. Lihat kesannya,ia akan melahirkan generasi muda yang amat tidak mementingkan masa hadapan. Apa tidaknya, mereka hanya tahu berhibur dan bersuka-ria. Malah mungkin juga ada yang sampai melupakan kewajipan kepada agama.

"Remaja hari ini adalah pemimpin hari esok".
Lihat ayat ini. Era ini, kita memerlukan seorang pemimpin yang mampu memimpin dengan baik. Mampu memikul tanggungjawab tanpa khianat kepada mana-mana pihak. Cuba anda fikir, jika remaja kita terlibat dengan budaya Hedonisme ini, bagaimana pemimpin kita pada masa hadapan? Siapa pemimpin kita pada masa hadapan? Remaja pada hari ini bukan?! Ya! Justeru, budaya ini ternyata sangat berbahaya. Tidak perlu diterangkan dengan lebih panjang saya sudah tahu, anda dapat memahaminya bukan? Anda dapat memikirkan tentang impaknya bukan?

Sekali lagi saya ingin mengajak anda berfikir, rasanya, sesuaikah budaya hedonisme ini dengan kita sebagai masyarakat timur yang mementingkan budi bahasa dan adab sopan? Jika permasalahan ini tidak dititikberatkan, maka ia akan meracuni fikiran remaja-remaja yang masih belum berfikiran matang. Jika dibiarkan, sudah pasti ia akan mengubah adat hidup dan budi bicara mereka nanti. Benar bukan?

Banyak lagi budaya yang telah dilahirkan oleh Hedonisme ini. Antaranya, budaya MALAS.
Hedonisme telahpun membius, menyuntik dan melekakan pemikiran remaja, lalu mereka tidak lagi berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapatkan sesuatu kerana apa yang mereka tahu hanyalah berhibur sahaja.Pada mereka, hidup hanya sekali, so? "Jom kita enjoy!". wah! Banyak cantik! Korang fikir hidup ini hanya untuk berseronok ya?

Kita dapat lihat sendiri. Gejala sosial turut dilahirkan oleh budaya Hedonisme ini. Eh, bagaimana itu? Baik, mari saya terangkan. Jika sudah di'set'kan di dalam mindanya, life is just for fun, maka sudah pasti hanya ingin gembira sahaja bukan? Hal ini dapat dibuktikan melalui pemerhatian kita, apabila remaja islam mula berkumpul di tempat-tempat yang tidak senonoh seperti di kelab malam, pub, disko dan sebagainya utntuk bersuka-ria. Nah! Di sinilah lahirnya gejala sosial itu. Penyakit sosial mula menjangkiti seperti, meminum arak, terkinja-kinja menari seperti orang gila, mendengar lagu-lagu rancak yang menyakitkan telinga sambil menggoyangkan kepala, bukan ada untungnya malah mengusutkan rambut sahaja. Buat apa yang mereka suka tanpa menghiraukan orang sekeliling. Mereka fikir orang lain tidak ada perasaankah?. Di mana perasaan malu? Di mana adab sopan masyarakat timur? Malah, di mana akhlak remaja islam? Ah, daripada sini,pasti juga akan berlaku pergaulan bebas lelaki dan perempuan yang akhirnya sudah tentu membawa kepada zina. Maka akan rosaklah remaja kita! Saya ulang sekali lagi, rosaklah remaja kita! Bakal menjadi sampah masyarakat.

Sekian, sampai di sini sahaja yang mampu saya kongsikan. Maaf jika masih banyak informasi yang belum dapat saya sampaikan. Moga kalian diberi kefahaman. InsyaAllah.

Khamis, 3 Disember 2009

Rantissi, I Love You LILLAH!


Assalamualaikum. Saya sebenarnya masih kebingungan untuk mengupdate blog. ^_^ Tidak tahu apa yang ingin diceritakan. Cuma kali ini saya ingin berkongsi sedikit tentang salah seorang idola saya iaitu "Abdel Aziz Al-Rantissi". Saya pasti anda sudah sangat mengenali empunya nama ini dan mungkin anda sudah mengetahui segalanya tentang dirinya. Langsung saya tidak kisah jika anda tidak sudi membaca artikel ini. Namun, saya tetap ingin meluahkan juga apa yang ada di dalah hati saya kerana saya sangat MENYAYANGI insan ini. Yes, I love him so much!
Saya tidak ingat bila masanya saya mula mengenali as-syahid ini. Tetapi, ketika pertama kali membaca kisahnya, saya sangat kagum dengan dirinya. Malah saya mula menyayanginya. Kehidupannya yang penuh dengan kisah jihad membuatkan saya tertarik dengannya.
Lebih-lebih lagi beliau amat rapat dengan Syeikh Ahmad Yassin yang juga merupakan idola saya. Ia membuatkan saya semakin ingin mengenalinya, menyulami peribadinya dan menjejaki hari-hari yang telah dilaluinya. Paling membuatkan saya menyukainya adalah kerana dia juga yang mengasaskan HAMAS. I love HAMAS too.
Setiap ucapan dan kata-kata yang keluar dari mulutnya pasti akan saya cuba hafal. Entah kenapa. Tetapi ia membuatkan saya mengerti lebih jauh tentang dirinya.
Kini, setiap kali melihat videonya dan wajahnya. Saya berasa sedih. Melihat semangatnya, saya sebak namun turut jua bersemangat. Pernah juga hampir sahaja saya menangis melihat videonya. Melihat dia berucap. Saya sangat mengagumi as-syahid. Beliau membuatkan saya mencintai tanah jihad Palestin. Beliau juga yang menjadikan saya seperti sekarang. Mengenalinya, menyebabkan banyak perubahan yang berlalaku dalam diri saya.
Di sini saya selitkan salah satu daripada videonya.




Saya sangat bersyukur kerana diberi kesempatan mengenalinya. Meskipun ketika saya mengenalinya beliau telahpun syahid.

"Duhai as-syahid. Aku amat mengagumi dan menyayangimu. Kamu memilih untuk mati dengan Apatche maka aku juga memilih untuk mati dengan Apatche sebagai syahid. As-Syahid! I am a Malaysian but I relly want to be a Palestinian! Aku ingin menjadi sepertimu. Moga Allah memberi kesempatan padaku untuk mengikuti jejakmu."

Jumaat, 27 November 2009

First Time

Assalamakualaikum. Late Eid Mubarak! Semoga Aidiladha kali ini lebih bermakna. Sahabat sekalian, sebenarnya saya tidak tahu hendak berkongsi apa pada entri kali ini. Namun, teringin pula hendak mengupdate lagi. (^_^) Aha! Baiklah, baru teringat. Kali ini saya ingin berkongsi pengalaman saya sendiri menjadi fasilitator di sebuah sekolah rendah. (nama sekolah dirahsiakan, takut pula ejen CIA mengutip maklumat, hehe)

Tarikhnya saya sudah lupa. Pagi-pagi lagi, saya dan tiga orang kawan yang lain berjalan kali keluar asrama menuju ke rumah sewa BDK (Badan Dakwah dan Kebajikan). Kami tiba lewat sedikit, kakak-kakak dan seorang ustaz dari sekolah tersebut sudahpun lama menunggu. Bukannya kami sengaja hendak lewat tetapi hari itu penghuni asrama diwajibkan solat subuh berjemaah dan imam akan membaca surah sejadah. Ada juga yang terlewat bangun, (biasalah budak asrama) jadi terpaksa mandi selepas solat. Sedangkan sepatutnya selesai sahaja solat, kami perlu mula bergerak ke rumah sewa BDK.

Sampai sahaja kami di rumah sewa tersebut. Ustaz tersenyum manis sahaja. Tetapi seorang kakak datang mendekati dan berkata. "Apsal lambat sangat? Kesian kat ustaz tunggu lama." Saya membalas "Allah, nak buat cemana. Dah ada orang bangun lewat. Tak kan nak tinggal kot." Ustaz mengajak kami memasuki kereta dan kami diberi penerangan tentang tugas kami sepanjang program.

Tiba di sekolah. Murid-murid sudah lama beratur, menunggu masa dibahagikan kepada kumpulan masing-masing sahaja. Kami berdiri di belakang mereka. Saya terdengar suara seorang murid lelaki berkata "Wei, hari ini ustazah la yang ajar kita" Hehe. Ustazah? Aduh! Kita semua masih kecil lagi adik, terlalu mulia sangat gelaran itu. Mungkin kerana kami bertudung labuh, kerana itu mereka fikir kami ustazah. Hehe. Anyway, dapat juga jadi ustazah sehari.

~Selesai membahagi kumpulan~

Saya mendapat sebuah kumpulan yang ahlinya semua lelaki daripada darjah tiga, kelas last sekali pula. Tidak dinafikan, memang nakal. Suasana di dalam kelas saya sangat bising. Saya menyuruh mereka diam sebentar dan mula memperkenalkan diri. Saya membahasakan diri saya "kakak". Tetapi apabila saya bertanya, adakah mereka mempunyai apa-apa soalan, mereka memanggil saya ustazah. Antara soalan maut yang dilontarkan.

"Ustazah!!!!! Nak tanya!!! Ustazah ni laki ke pompuan?" Adesss....Belum sempat saya menjawab, seorang rakannya sudah menjawab. Soalan kedua pula.

"Ustazah dah kawin ke belum? Ada berapa orang anak?" Alamak! Jenis apa soalan ini? Saya cuma menggelengkan kepala.

"Nama ustazah apa?" Ha! Soalan yang bagus. Saya menjawab.

"Panggil sahaja Ustazah Aida" Mereka bersorak dan salah seorang daripada mereka bangun bertanya.

"Nama penuh?" Saya tidak menjawab tetapi menyuruh mereka meneka. Budak yang duduk di hadapan sekali bangun menjawab.

"Saya tau! Nama ustazah, Mohd Aida Bin Seman" Seriously, jawapannya membuatkan saya ketawa. Kawan-kawannya yang lain juga ketawa.

Selesai sesi bertaaruf. Saya memulakan tugas metasmi' setiap seorang bacaan surah fatihah. Memang amat mengejutkan saya, ramai yang mesih belum menghafal surah itu. Malah surah-surah pendek yang lain pun sama. Kelas memang bising. Saya memang banyak bersabar. Kalau diikutkan hati, mahu sahaja saya "fire" setiap seorang hingga rentung. Kelas yang kami duduki adalah kelas murid tahun enam. Kelas itu memang cantik. Tetapi.......bila sahaja budak-budak ini melangkah masuk, habis ditariknya langsir untuk bermain. Seorang duduk di atas langsir dan yang lainnya menarik. Ya ALlah! Kini baru saya tahu betapa susahnya menjadi seorang pendidik. Insaf sebentar. Hehe. Sedang saya mentasmi' seorang budak. Datang seorang budak pula.

"Ustazah! Naik la cepat, kami nak tarik ni!" Saya tersenyum padanya dan menyuruh mereka menyimpan kembali langsir itu. Dia mengangguk. Ini merupakan pengalaman pertama saya menjadi fasi. Memang penat tapi seronok apabila mereka menghargai kedatangan kita. Mereka memang nakal, tetapi apabila kita baik dengan mereka, mereka akan berbuat baik juga dengan kita. Itulah kanak-kanak. Banyak cabaran yang saya lalui di sini. Hendak ceritakan, mungkin kalian penat membaca. Hakikatnya , saya gembira bersama mereka.

Tiba masa pulang, mereka bersalaman dengan saya. Kemudian, seorang budak berkata.

"Ustazah, salam je? Cium pipi tak boleh?" Saya tersengih mendengar permintaannya. Akal pula ligat berfikir, apalah jawapan yang hendak diberi. Murid yang lain pula mengiyakan permintaannya. Saya mendapat suatu akal.

"Ala, tak bolehla. Nanti boyfriend ustazah marah la." Hehe. Suatu jawapan yang langsung tidak pernah terfikir untukku menjawab. Mereka ketawa dan mengangguk. Saya memberi beberapa pesanan kepada mereka sebelum keluar. Seorang budak bernama Imran datang menghampiri saya dan memberikan sebatang pensel.

"Ustazah, ni hadiah saya bagi kat ustazah." Terima kasih Imran. Meskipun cuma sebatang pensel, ia sangat berharga.

Ini adalah pengalaman pertama saya menjadi pendidik. Susah hendak mendidik kanak-kanak jika kita tidak tahu caranya. Tidak dinafikan saya mula merindui kerenah mereka bila pulang ke asrama. Kawan-kawan saya hanya ketawa mendengar cerita saya. Mereka mendapat kumpulan yang semuanya perempuan ataupun lelaki campur perempuan. Tapi saya mendapat semuanya lelaki. Apapun, moga ilmu yang sedikit saya ajar mereka diamalkan hingga ke mati.

Jumaat, 20 November 2009

Pluralisme


Assalamualaikum sahabat-sahabat sekalian. Lima minggu saya hilang dari dunia blogger kerana meneruskan pengajian di bumi barakah. Sekarang sampai masanya untuk saya berkongsi sedikit ilmu dengan kalian semua. Sebenarnya, selama lima minggu saya menyepi, saya telahpun mendapat suatu tajuk yang sangat penting untuk dikongsi bersama. Agak lama juga hendak berbincang tentang tajuk ini. Di asrama, saya menghabiskan masa selama 2 hari untuk benar-benar memahami tajuk ini. Tajuk apa ya? Baiklah, tentang "pluralisme". Anda pernah mendengar perkataan ini?


Baiklah. Sebenarnya ia berasal daripada perkataan plural. Plural itu ertinya banyak. Bukan tunggal, ia ada jumlah yang tertentu. Dahulunya perkataan plural ini berkembang di barat sebagai satu istilah yang merujuk kepada paderi Kristian yang dalam masa yang sama juga seorang pedagang. Jadi, paderi itu seorang pluralis kerana ia ada lebih daripada satu kerjaya. Faham?

Wacana ini pula merebak dalam semua lapangan. Hari ini orang bercakap tentang pluralisme secara politiknya, falsafahnya, budayanya dan bermacam-macam lagi. Wacana ini menarik minat orang ramai kerana ramai orang beranggapan perbezaan agama dan budaya adalah penyebab kepada bermacam-macam konflik. Jadi kerana ada tanggapan begitu, untuk menyelesaikan masalah,orang mencadangkan semacam satu penyelesaian iaitu menerima satu keyakinan bahawa kebenaran itu bukan hak mutlak agama tertentu sahaja. Kononnya dengan keyakinan BODOH ini sahajalah konflik berdasarkan agama dapat dihindari. Maaf saya sedikit kasar.

Pada pendapat saya, hanya orang yang akalnya tidak sihat sahaja yang dapat menerima pluralisme ini. Manusia yang berfikiran tidak waras sahaja yang mengatakan pluralisme benar. Kerana apa saya katakan begini? Kerana...baiklah...cuba anda lihat. "Masakan semuanya benar? Islam yang monotheis itu benar, Kristian yang politheis itu juga benar. Takkanlah tuhan itu satu dan pada masa yang sama juga tuhan itu tiga. Kemudian, bagaimana pula kita nak membenarkan atheisme, orang yang tiada beragama dan tidak percayakan tuhan dan pada masa yang sama pula membenarkan theisme. Bolehkah tuhan itu ada dan tidak ada pada satu masa yang sama?" Sekarang anda nampakkan? Betapa pluralisme itu memang tidak boleh diterima. Sesiapa yang membenarkan pluralisme bermakna dia membenarkan bahawa Allah itu sama seperti Jesus, Brahma, Yahweh dan lain-lain. Ini kerana pluralisme mengatakan semua agama adalah sama. Bagaimana mahu menerima Islam memperakukan keesaan Allah dan pada masa yang sama pula memperakukan pula Kristian yang menerima teologi trinity. Ya Allah, sangat memeningkan kepala bukan?

Saya tegaskan di sini bahawa islam menolak pluralisme. Cuba anda buka quran dan lihat surah Maryam ayat 88-90. Itu adalah dalilnya. Allah juga telahpun berfirman, "innaddina'indallhilislam". Pluralisme yang dibawa oleh John Hick ini adalah sangat tidak diterima islam. Golongan pluralis lebih memilih untuk memutar belitkan logika. Mereka berkata "seandainya kita menolak pluralisme bermakna kita menolak toleransi kerana pluralisme adalah toleransi". Baiklah saya ingin bertanya kepada anda. Seandainya kita menolak pluralisme, adakah kita tidak mungkin dapat bertoleransi dengan orang bukan islam? Tidak bukan? Kita boleh sahaja bertoleransi dengan mereka. Itukan tunjang utama keistimewaan islam. Sikap umat Islam ialah, jika penganut lain mahu menganjurkan acara ibadat mereka maka silakanlah! Tetapi untuk mengajak kita berdoa bersama-sama dan mengesahkan doa mereka, maka jawapannya TIDAK!

Sebenarnya, masih banyak lagi yang perlu disampaikan namun saya juga masih belum mampu untuk menerangkan. InsyaAllah, saya akan menyambung lagi artikel ini jika diberikan kesempatan dan kefahaman. Selamat berjuang.



Khamis, 15 Oktober 2009

~Tinta Admin~

Assalamualaikum
hurm, kali ini tidak ada post yang menarik pun.
~(ceh, macamlah post sebelum ni menarik kan?)
Wah, lamanya tidak menaip. Lama juga tidak meng'update' blog. Empat minggu saya meninggalkan dunia blogger. Alhamdulillah, follower semakin bertambah pula. (^_~) Sahabat seperjuanganku, mungkin selepas ini saya akan jarang sekali meng'update blog kerana exam semakin hampir. Tanggungjawab juga kian bertambah.
Lama tidak menyentuh keyboard ni, lambat pula jari-jemari ni menaip. Alahai. Anyway, akhirnya dapat juga bertemu kembali dengan laptop kesayangan setelah sebulan berpisah. Then, dapat peluk my rabbit. Makin kurus pulak Encik Rabbit tersebut. Mungkin rindukan tuannya. Paling best dapat bertemu kembali dengan my beloved family!
Ahad minggu hadapan kena hadiri temu duga pencalonan pengawas untuk sesi 2010. Wajib habiskan oral Bahasa Malaysia. Nota pun kena beres. Belajar dan belajar, hafal jangan lupa. Nasib baik tafsir dan hadis dah khatam, kuranglah sikit beban. Ahh, sibuknya!!! Tensyennya. Cabaran betul. Kalaulah ada Doraemon mesti dia boleh tolong bereskan semua. Aha! Tolong hentikan masa ke. Anyway, masa milik Allah. Doakanlah saya sentiasa success demi Islam ok!

Khamis, 17 September 2009

Detik Kejatuhan Turki



Detik kejatuhan empayar Turki Uthmaniyyah. Hari yang amat bersejarah buat semua umat islam. 3 Mac 1924, khilafah dihapuskan. Bangunlah wahai saudara-saudaraku daripada khayal dunia!! Umat islam memerlukan kita!

Khamis, 10 September 2009

Kesan Kejatuhan Empayar Uthmaniyah




Wahai sahabatku,dimanakah kita disaat mereka memerlukan saudara seakidah mereka?

Sedikit ilmu tentang 'Sekular'

Assalamualaikum wahai sekalian pelawat pencetus revolusi mindaku. Apa khabar jiwa dan iman anda? Setelah dua minggu saya menyepi daripada dunia blogger, kali ini saya ingin berkongsi sedikit ilmu tentang sekular sekadar yang saya tahu melalui pembacaan dan juga perbincangan saya. Sebenarnya, saya tidaklah pandai untuk menerengkan kembali sesuatu yang telah saya baca dan bincangkan, namun kali ini saya akan cuba.

Sahabat, kini, kita sendiri dapat melihat kebanyakan negara islam pada hari ini menjadikan sistem pendidikan sekular sebagai asas dalam pendidikan negara. Saya rasa semua orang tahu, sistem ini bertujuan untuk memisahkan islam dari kehidupan keduniaan manusia. Kesannya, timbullah golongan islam yang bijak dalam ilmu-ilmu keduniaan, tetapi jahil tentang agama anutannya sendiri. Golongan ini hanya mengenali agama sebagai gerak kerja kerohanian semata-mata tanpa mengambil kira fungsi agama dalam mengatur semua bidang kehidupan manusia sehingga menjadi sebuah masyarakat yang disegani.

Pada zaman serba canggih ini, Al-Quran telah digugurkan daripada menjadi dasar utama dalam sesebuah negara islam atau dengan kata lain tidak mendapat tempat langsung dalam bidang politik. Syariat islam dilenyapkan satu persatu supaya tidak menjadi peraturan yang mengatur kehidupan manusia semuanya. Kuasa menghukum dan menggubal undang-undang diberikan kepada akal manusia yang terbatas dan nafsu yang begitu rakus.

Sahabat seperjuanganku, saya ingin memberitahu kalian. Dr. Yusuf Al-Qadrawi pernah menyatakan di dalam kitabnya."Diantara perkara yang berhak dihukum KAFIR tanpa keraguan ialah pemerintah-pemerintah sekular dan pendokong-pendokong parti sekular yang secara terang menolak syariat Allah dan melaungkan pemisahan negara daripada agama. Apabila diajak kepada hukum Allah, mereka enggan. Lebih dasyat daripada itu, mereka bertindak melakukan keganasan keatas orang-orang yang menyeru supaya berhukum dengan syariat islam atau kembali kepada islam".

~Daripada kata-kata Dr. Yusuf Al-Qadrawi itu, adakah anda juga memikirkan apa yang saya fikir? Pemerintah dan dan pendokong parti sekular dihukum kafir tanpa keraguan bukan?

Nampaknya, sampai di sini sahaja yang dapat saya kongsikan. Insan yang dangkal dengan ilmu ini amat mengharapkan teguran daripada sahabat-sahabat sekalian.

Sabtu, 29 Ogos 2009

Pendapat anda diperlukan.

Apa pendapat anda tentang blog saya?

View Results
Create a Blog Poll

Jumaat, 28 Ogos 2009

Didiklah jiwamu dengan perjuangan.

Assalamualaikum sahabat. Gambar apakah diatas? Mayat? Ya! Anda memang tepat, ia gambar mayat. Ops! Nanti, jangan takut untuk melihatnya. Jangan palingkan wajah anda dan saya ingin anda habiskan membaca artikel ini yang saya taip sendiri bukan "copy and paste".

Sahabat, jika anda sendiri takut untuk melihat gambar ini, saya ingin bertanya, bagaimana perasaan saudara-saudara kita di Palestine yang setiap hari melihat mayat bergelimpangan? Bagaimana perasaan mereka jika orang yang mereka sayangi dibunuh di hadapan mata mereka sendiri? Sebentar, saya ingin mengajak anda membayangi orang yang paling anda sayang. Bayangkan mereka adalah mayat diatas. Apa perasaan anda? Kalau anda mahu tahu, dan saya rasa anda sendiri tahu, kanak-kanak Palestine melihat pemandangan yang jauh lebih DASYAT daripada gambar ini. Jadi, malulah anda dengan mereka!

Duhai sahabatku, jiwa kita ini jangan sentiasa dididik dengan kelembutan kerana suatu hari nanti ia tidak mampu berhadapan dengan kekerasan. (saya tidak kisah jika anda langsung tidak bersetuju dengan pendapat saya). Didiklah jiwa anda dengan perjuangan. Baiklah, biar saya berikan contoh. CTH: Anak nelayan ia akan dididik dengan ombak, laut dan segala macam bahaya sebelum ia menjadi seorang nelayan berjaya. Begitu juga kita yang ingin berjuang. Jiwa kita kadangkala perlu dididik dengan mayat, darah dan sebagainya. Jangan takut untuk mencubanya kerana bayangkan betapa jauh perbezaan anda dengan bayi Palestine yang selalu disirami darah orang tersayang. Tapi awas! Saya juga tidak mengatakan yang jiwa kita tidak perlu dididik dengan kelembutan. Ya, kita perlu mendidik jiwa dalam lembut tapi tegas! Itu baru cantik!

Mungkin ada yang berpendapat, jika kita sudah terbiasa melihat mayat atau apa-apa sahaja yang berunsurkan kezaliman, maka kita akan menjadi terlalu biasa dengan perkara itu. Lalu, pembunuhan atau kematian bukanlah satu isu besar lagi bagi kita. Jadi, perasaan menyayangi manusia itu akan hilang. Begitu? Maaf, saya tidak bersetuju dengan pendapat ini. Baiklah biar saya mengeluarkan hujah. Sahabat, situasi adalah berbeza. Maksud saya, bagi rejim zionis yang sudah biasa membunuh, ya, pastinya mayat dan darah itu adalah perkara biasa bagi mereka. Saya berani mengatakan mereka sudah hilang sifat sayang sesama manusia, sifat sayang akan suatu nyawa. Makanya, mereka tidak berperikemanusiaan! Bukankah mereka pernah memakai pengikat kepala yang bertulis "born to kill". Tetapi harus diingat, bagaimana dengan warga Palestine? Setiap hari melihat mayat, organ yang terpisah daripada badan dan juga darah. Apakah mereka sudah biasa dengan itu lalu pembunuhan dan kematian menjadi perkara biasa bagi mereka? Ataupun ia bukan lagi isu besar bagi mereka? Pasti tidak bukan? Ia tetap menjadi isu besar kerana mereka bukan membunuh tetapi dibunuh! Jadi, adakah anda faham apa yang sedang saya cuba untuk sampaikan?

Jari-jemari ini masih lagi ingin menaip, namun idea di kepala tidak mampu untuk saya olah. Biar ALLAH sahaja yang memberi kefahaman kepada anda. Moga tujuan saya sampai. Pesanan saya, didiklah jiwa anda dengan seimbang keduanya, lembut tetapi tegas. Sama-samalah kita perbaiki diri. Saya memohon maaf, jika ada diantara anda yang tidak menyukai, berkecil hati atau tidak bersetuju dengan artikel ini. Saya juga manusia biasa yang tidak lepas dari melakukan kesalahan. Jadi, sudilah kiranya yang salah ditegur. ^_^

Isnin, 24 Ogos 2009

Lawak Pak Arab 2...Jgn Tiru!

video

p/s: Jangan kita jadi begini. Ambil iktibar darinya. Sampaikan waktu solat pun main-main.

Ahad, 23 Ogos 2009

Apa Dosaku Ibu???


Ibu, aku tidak berdosa. Kenapa kau buang aku dari hidupmu. Kau melahirkan aku lalu membunuhku tanpa sempat aku puas menikmati nikmat dunia. Kenapa kau memberi peluang kepadaku untuk hidup jika kau tahu, kau pasti membunuhku!!!!????? Kenapa ibu???? Kenapa?? Ibu, kau tidak layak untuk mengambil nyawaku. Ibu, binatang pun sayang akan anaknya. Tidak punya perasaan perikemanusiaankah kau ibu??!!
Ibu, aku menantimu di pintu syurga. Sekejam mana pun kau ibu, kau tetap ibu kandungku. Ibu yang bersusah payah melahirkan aku ke dunia meskipun setelah itu kau membuangku dari hidupmu. Aku berharap kau insaf akan perbuatanmu membunuh suatu nyawa yang tidak berdosa. Aku sedia memaafkanmu walaupun hatiku terguris dengan perbuatanmu. Sedangkan pengampunan allah itu melebihi segala-galanya, mohon ampunlah atas keterlanjuranmu ibu.
Ibu, aku tahu. Aku dilahirkan atas dasar nafsu. Di usia muda, kau sudah bergelar ibu. Di kala teman lain sibuk belajar, kau begitu asyik dengan khayal dunia. Akhirnya, lahirlah aku. Akhir kalam, moga kau diterima dan diampunkan tuhan.

Isnin, 17 Ogos 2009

Rintihan Anak Palestina

Ayah…!!, kata mereka kau penjahat,

padahal sebenarnya engkau bukan penjahat,ayah..!!,

mengapa mereka jauhkan aku darimu,


mereka menangkapmu tanpa memberi kesempatan,

untuk menciumku meskipun hanya sekali,

atau mengusap air mata ibu,ibu…!!,

aku melihat air mata di kelopak matamu setiap pagi,

apakah palestin tidak berhak diberi pengorbanan…??,

setiap hari aku bertanya kepada matahari,

ibu, apakah ayah akan kembali pada suatu hari,

ataukah dia akan pergi selamanya sampai hari kiamat,

atau dia akan mengusap air mata ibu yang terus menitis setiap hari…??,

wahai ayah, dimanakah engkau…??,

ooh…bayi-bayi yang dijajah,

kini telah datang hari raya baru setelah hari raya tahun lalu,

dan bayi baru pun terlahir sesudah bayi yang itu,

dan para syuhada berguguran,

setelah gugurnya syahid yang lalu,

sedang ayah masih disembunyikan di sebalik jeruji besi,

dalam sel mengerikan yang tidak layak dihuni manusia,

mana hari kemenangan dan kehancuran penjara-penjara besi itu…??,


malulah kalian…malulah kalian…malulah kalian…,


aku mahu ayah!

aku mahu ayah!

aku mahu ayah!

Rintihan Anak Tahanan ISA

Nama saya Suhaib. Saya berusia 16 tahun. Ketika bapa saya, Mat Sah Satray ditahan di bawah ISA pada 18 April tahun 2002, saya berusia 8 tahun 5 bulan. Saya masih terlalu kecil dan tidak dapat mengingati semua peristiwa. Ketika itu saya sedang tidur, tetapi terjaga apabila beberapa orang polis masuk ke bilik tidur saya dan dengan kasar menyelak cadar, mengangkat hujung tilam, menarik rak baju, membuka serta menutup almari pakaian hingga mengeluarkan bunyi kuat yang membuatkan saya terjaga.

Umi, panggilan saya pada emak, mendukung saya dan diletakkan di sebelah abah yang ketika itu duduk di sofa di ruang tamu. Aku menoleh ke arah Abah dan nampak kedua-dua tangannya bergari. Aku menangis kerana terlalu takut melihat gari itu. Gambaran gari yang melengkar di kedua-dua belah tangan Abah amat sukar untuk hilang dari minda saya......

Agak lama juga polis menggeledah rumah kami. Seorang wanita sibuk menyoal Abah dan Umi bergilir-gilir dan kemudian menulis sesuatu di atas kertas. Manakala lima orang lelaki yang lain, sibuk membuka rak buku Abah, mengeluarkan Quran dan buku-buku agama serta menyelak-nyelak setiap muka surat dengan pantas. Saya tidak tahu, apa yang mereka cari. Tidak lama selepas itu, mereka membawa Abah masuk ke dalam van putih. Umi dukung saya dan kami berdua sempat melambai tangan kepada Abah. Sebaik sahaja van putih hilang dari pandangan, aku menangis lagi sambil memanggil-manggil Abah. Saya baring di riba Umi hingga tertidur...
Saya bagaikan melalui satu mimpi buruk di mana Abah dilarikan dari rumah oleh sekumpulan lelaki. Bila terjaga dari tidur, saya mencari Abah di semua bilik termasuk bilik air tetapi tidak ditemui. Saya mendapatkan Umi yang sedang membancuh minuman untuk bertanya tentang Abah, tetapi saya nampak Umi juga sedang menangis....

Saya asyik teringatkan Abah. Dari pagi saya tunggu Abah, tengah hari, hinggalah cuaca gelap dan masuk waktu maghrib, Abah masih juga belum pulang. Saya mula menangis kerana rindukan Abah... Ketika itu telefon rumah berdering, saya dan Umi berlari ke arah telefon tetapi apabila gagang diangkat, tiada siapa yang bercakap di hujung talian....

7 tahun telah berlalu

Peristiwa buruk itu telah berlalu tujuh tahun yang lalu, namun ianya sukar untuk hilang semuanya dari fikiran saya. Tujuh tahun lalu Abah saya dibawa pergi, hingga kini beliau tidak pernah balik ke rumah kami.

Pada tahun 2009 ini, maknanya hampir separuh usia saya membesar tanpa belaian kasih sayang, bimbingan dan sentuhan Abah walaupun beliau masih hidup. Saya membesar bertemankan barang-barang peribadinya seperti jam tangan, dompet, baju, seluar, kain pelikat dan buku-buku beliau. Saya sekadar mengikuti nasihat dan kata-kata beliau melalui surat-surat kirimannya. Jika rasa terlalu rindu padanya, saya akan pakai baju, seluar dan kain pelikat beliau. Saya letak gambar Abah di dompet duit bersebelahan dengan gambar saya.

Umi akan memastikan kami melawat Abah sekurang-kurangnya dua kali sebulan. Namun waktu lawatan selama 45 minit itu jauh dari mencukupi untuk Abah menghilangkan rindu, memberikan bimbingan, tunjuk ajar serta melepaskan kasih sayangnya kepada saya.
Satu peristiwa yang tidak dapat dilupakan ialah ketika lawatan pertama ke Kem pada 24 Jun 2002. Setelah hampir tiga minggu tidak melihat Abah sejak pertemuan terakhir di Bukit Aman, saya rasa terlalu rindu kepadanya. Kami berbual selama 45 minit dan di akhir pertemuan, Abah dibenarkan keluar dari bilik kurungan untuk bersalaman dengan saya dan Umi. Abah mengangkat, mendukung dan mencium saya berkali-kali. Saya terlalu rindukan Abah dan apabila warden bertugas menyuruh Abah masuk kembali ke bilik kurungan, saya menangis dan tidak mahu melepaskan pegangan pada lengan Abah...

Bagaikan binatang di zoo

Sejak hari pertama penahanan Abah hinggalah di saat ini, saya tidak pernah berpeluang mengerjakan solat dan membaca quran bersama beliau. Saya tidak mengharapkan duit belanja atau keluar membeli belah kerana memahami semua itu tidak mungkin dapat dilakukan bersama. Namun, satu perkara yang lebih memedihkan bermula pada bulan April 2005, kami keluarga tahanan hanya dibenarkan bertemu menggunakan interkom di sebalik dinding kaca lutsinar. Bila sahaja melihat Abah di sebalik cermin kaca, hati saya terasa hancur... Ketika itu, saya teringat binatang di zoo yang diletakkan di dalam kotak kaca. Apakah dosa dan kesalahan Abah diperlakukan sedemikian rupa. Sejak tarikh itu, setiap kali melawat Abah, saya hanya berpeluang bercakap melalui interkom dan duduk di sebalik kaca. Saya hanya dapat melihat wajah Abah, tetapi tidak dapat menyentuhnya...hati ini memang pedih yang teramat sangat.
Tujuh tahun saya dipisahkan dari Abah, namun tiada sebarang tanda beliau akan dibebaskan. Walaupun pada tahun 2009 ini ada dua pembebasan beramai-ramai yang mendapat tempat di dada media, namun nama Abah saya tiada dalam kedua-dua senarai pembebasan tersebut....
Perpisahan dengan Abah benar-benar membuat saya rasa rendah diri dan terpinggir. Saya terlalu ingin menjalani kehidupan harian bersama Abah. Saya ingin makan, berbual, bergurau senda dan melakukan pelbagai aktiviti harian bersamanya. Saya juga punya keinginan mempunyai keluarga yang lengkap, sama seperti orang lain.

Hingga kini saya tidak faham kenapa Abah saya, seorang yang pendiam dan mudah tersenyum, masih juga belum dibebaskan. Saya tidak tahu apakah sebenarnya kesalahan beliau kerana tahanan ISA lain yang ditahan bersama Abah tujuh tahun dulu, hampir semuanya telah pun dibebaskan... namun Abah masih tetap dikurung di Kem. Saya setuju dengan pendapat Umi bahawa Abah sepatutnya dibicarakan di mahkamah. Kalau benar ada bukti menyatakan dia salah, sekurang-kurangnya hakim akan menetapkan, bilakah tarikh akhir dia menjalani kehidupan sebagai banduan. Saya amat sedih mengenangkan kehidupan Abah dalam ketidakpastian selama tujuh tahun dan terus berlarutan.

Saya akan terus berdoa pada Allah supaya Abah segera dibebaskan...

*Testimoni ini ditulis oleh Suhaib Mat Sah, anak kepada tahanan ISA Mat Sah Satray. Mat Sah Satray ditahan sejak tahun 2002, dituduh terlibat dalam aktiviti Jemaah Islamiah, namun tidak pernah dibuktikan di mahkamah.

Ahad, 16 Ogos 2009

Ucapan Abd Aziz Al-Rantissi..



Ucapan asy Syahid Abd Aziz Rantisi sejurus mengambil alih kepimpinan HAMAS dari Asy Syahid Syeikh Ahmad Yassin pula :


“Buat apa kita takutkan kematian, semua manusia akan mati, samada kerana dibunuh ataupun kerana sakit. Jika saya diberikan peluang untuk memilih samada ingin mati kerana sakit jantung ataupun kerana (ditembak oleh) Helikopter Apatchie, saya memilih helikopter Apatchie!”.
Hebatkan beliau sahabat?? Saya sangat mengaguminya. Klu nak tahu, beliau ni doktor kanak2.

Sabtu, 15 Ogos 2009

Lawak Pak Arab...Jgn Tiru!

video

hurm...,orang arab melawak mmg kasar...So, jgn tiru doranglah..sampaikan waktu solat pun nak main2.

Jawablah sahabatku.

Duhai sahabat..,

Benarkah, HAMAS adalah masa depan Palestine..?????
HAMAS yang ditubuhkan pada 1987 oleh syeikh Ahmad Yassin, Abd Azizi AL-Rantissi, Salah Syahadah dan lain2 akan membebaskan bumi jihad Palestine??
HAMAS yang pemimpinnya sanggup berlapar bersama rakyat adalah penamat penderitaan rakyat bumi Palestine???

Salah Syahadah

Briged Al-Qassam adalah satu gerakan yang sangat hebat. Briged ini adalah Briged komando Hamas. Jika anda mengenali Briged ini, maka anda perlu mengenali pengasas Briged komando ini. Sebagai unit paling ditakuti aleh tentera2 rejim sehingga memaksa mereka berundur dari Gaza, sudah tentu Briged ini diasaskan oleh seorang yang teguh berpegang kepada prinsip perjuangan, berani dan gagah.

Beliau adalah Syeikh Salah Syahadah!!!

Beliau sangat pandai dan mahir dalam Judo.,Beliau juga yang mengasakan Hamas bersama Syeikh Ahmad Yassin dan Abd Azizi Al-Rantissi.

Beliau syahid pada 13 Julai 2002. Tentera rejim menggunakan taktik kotor utk membunuh beliau krn Ariel Sharon, PM Zionis meletakkan Syeikh Salah sebagai musuh utama Israel. Oleh itu, tentera rejim membedil kediamannya yang turut mengorbankan 15 warga awam. Isteri dan anak2 nya juga syahid. Al Fatihah!

Jumaat, 31 Julai 2009

Ucapan Obama..

Pada 4 Jun lalu, sejarah telah tercipta apabila Presiden USA, Barack Obama berucap di Universiti Kaherah. Saya memuji tindakan beliau yang ingin berbaik-baik dengan umat Islam. Beliau yang mendapat tepukan gemuruh ketika berucap sehinggakan ada yang menjerit 'saya cinta kamu' menjelaskan misi utamanya ialah untuk memulihkan imej USA yg tercalar di mata 1.5 bilion umat Islam di seluruh dunia

Usahanya seperti yang kita sedia maklum, diterima baik oleh masyarakat seluruh dunia. Tetapi, sejauh mana misi tersebut bakal digerakkan oleh Obama selepas ini bagi memulihkan hubungan USA dengan Islam yang dilihat terlalu tegang? Untuk berbaik-baik dengan umat Islam, Obama perlu melakukan usaha yang amat besar setelah banyak kekejaman dan misi USA sebelum ini menindas dan menimbulkan keberangan umat Islam.

Dengan melihat apa yang dilakukan oleh Obama sekarang, ia masih belum menunjukkan tanda perubahan akan berlaku. Jikalau setakat berucap dan memberi harapan tidak akan mengubah apa-apa. Mesej yang disampaikan Obama disanggah pemimpin tertinggi Iran, Ayatollah Ali Khomeini yang menyifatkan USA amat dibenci dan HANYA TINDAKAN BUKANNYA SLOGAN DAPAT MENGUBAHNYA.

Khamis, 30 Julai 2009

PANJI-PANJI HITAM ( THE BLACK BANNER)

Sabda Nabi SAW,“Al-Mahdi akan muncul setelah keluarnya Panji-panji Hitam dari sebelah Timur, yang mana pasukan ini tidak pernah kalah dengan pasukan mana pun.” (Ibnu Majah)

Sabda Nabi SAW,“Panji-panji Hitam akan keluar dari arah Khurasan, dan sementara itu kawan-kawan al-Mahdi (pula) keluar menuju ke Baitulmaqdis.“

Sabda Nabi SAW,“Jika kamu semua melihat Panji-panji Hitam datang dari arah Khurasan, maka sambutlah ia walaupun kamu terpaksa merangkak di atas salji. Sesungguhnya di tengah-tengah panji-panji itu ada Khalifah Allah yang mendapat petunjuk.” Maksudnya ialah al-Mahdi. (Ibnu Majah, Abu Nuaim & al-Hakim)

Sabda Nabi SAW,“Apabila kamu melihat Panji-panji Hitam telah diterima di sebelah wilayah Khurasan, maka datangilah dia sekalipun terpaksa merangkak di atas salji kerana padanya itu ada Khalifah Allah iaitu al-Mahdi.”(Abu Nuaim)

Abdullah bin Syuraikh berkata,“Bersama-sama munculnya Al-Mahdi adalah panji-panji Rasulullah SAW, lengkap dengan cap-capnya sekali.”

Kata Sayidina Ali KMW,“Apabila Panji-panji Hitam menghala ke arah As-Sufyani, dan para pengikut Syuaib bin Saleh mencari-cari Al-Mahdi, dia akan muncul dari Makkah dan bersama-sama dengannya adalah Panji-panji Rasulullah SAW. Dia akan membahagi dua pasukannya mengerjakan sembahyang, setelah orang ramai meletakkan harapan kepadanya selain berpanjangan bala yang menimpa mereka. Setelah selesai sembahyang, dia mendapatkan mereka dan berkhutbah, “Wahai manusia, ujian-ujian yang berterusan menimpa umat Muhammad SAW, terutamanya kepada Ahlulbait, (antaranya) adalah (kerana) kamu dikuasai dan dipersalahkan"

Khamis, 2 Julai 2009

KEGEMILANGAN

Setelah memerah berjam2 aq memerah otak, akhirnya datang juga idea..haha
entah knapa, lpas balik dri asrama, aq rasa nak tulis 1 artikel ilmiah.....tp, sekadar yg aq tahu jer la..moga2 ada yg mndapat manfaat darinya.

KE ARAH MENGAMBALIKAN KEGEMILANGAN ISLAM!! MAMPUKAH KITA???

Benarkah islam sekarang tidak segemilang islam dahulu???...Dahulu, ummat islam menguasai 2 per 3 dunia, tp skarang...,apa yg tggal??? apa jwpn korg klu ditanya?...jap2..,fikir2...., klu aq lah yg ditanya, q akn jwb mcm ni.., islam e2 mmg gemilang dn selamanya gemilang. Islam yg dahulu adalah islam hari ini. Islam e2 sudah gemilang, yg tidak gemilang sebenarnya adalah umat islam e2 sendiri.!!! Umat islam sndri yg memudarkn cahaya kegemilangan islam sndri! setuju????
Kwn2. Sedarlah.! Kita umat akhir zaman. Takkan kita sekadar hndak mlihat dn mndgr tntg kegemilangan islam dulu TAPI kita yg akn mneruskn kegemilangan itu! AYUH SEMUA! Kita adalah penyambung dakwah nabi n para sahabat. Masih belum sedarkah kalian?? Bangunlah dari khayal dunia..
Sedarlah, kita adalah bangsa yg dimuliakan krn islam! Islam e2 tinggi dn xada yg lbih tggi drinya..Ingatkah kalian pada tarikh 25.3.1924?? tidak?? YA ALLAH! Pada tarikh itulah bermulanya kejatuhan islam di Turki dn dalangnya adalah umat islam e2 sendiri iaitu Mustafa Kamal Attarturk la'natullah alaihi. MasyaAllah...

Jumaat, 19 Jun 2009

Salam perjuangan buat saudara saudari sekalian. Apa khabar diri kalian? Apa khabar iman kalian? Semoga sentiasa dalam jagaan kedua-duanya. Kalian sudah makan? Minum? Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah atas segala rezeki yang dikurniakanNya kepada kita. Kali ini, mari sama-sama kita jalankan satu eksperimen sambil mendekatkan diri kepada Allah.Bahan-bahan yang diperlukan adalah gelas kaca, air masak, kicap, dan sehelai wang kertas.

Langkah 1:
Tuangkan air masak ke dalam gelas kaca sehingga lebih daripada separuh.



Langkah 2:
Ambil wang kertas dan lihat siri nombornya menerusi gelas berisi air(Caranya ialah dengan meletakkan wang kertas di bahagian belakang gelas, dan lihat menerusi gelas berisi air dari bahagian hadapan.)

Langkah 3:
Sekiranya anda dapat melihat siri nombor wang kertas tersebut, catatkannya dan semak semula.

Langkah 4:
Fikirkan beberapa perbuatan dosa tidak kira dosa kecil atau pun dosa besar yang kerap atau pernah anda lakukan.

Langkah 5:
Sebutkan perbuatan dosa tersebut sambil titiskan kicap ke dalam gelas berisi air tadi.(Untuk setiap dosa kecil, titiskan kicap sekali sahaja, manakala untuk setiap dosa besar, titiskan sebanyak tiga kali. Untuk dosa kecil yang anda lakukan berulang kali, titiskan kicap sebanyak tiga kali sahaja. )

Langkah 6:
Ulang langkah 2 dan 3 dengan menggunakan air yang telah dititiskan kicap tadi.

Bagi memastikan saudara saudari menjalankan eksperimen ini di rumah, keputusan eksperimen tidak akan disertakan di sini, tetapi saudara saudari sekalian perlu menyatakan keputusan eksperimen yang saudara saudari buat di bahagian komen untuk dikongsi bersama.

Selain keputusan, saudara saudari juga boleh nyatakan jenis-jenis dosa yang biasa kita buat serta nilai dan pengajaran yang boleh diambil daripada eksperimen tersebut.

Selamat mencuba! Lets do it!

Khamis, 11 Jun 2009

Motivasi

Pernah x korg rasa korg ni x brguna??? (jwab lam ati). Aq rasa la, sbagai sorg mnusia normal pasti prnah kn? Tp, aq x tahu la klu korg x prnah rasa.( aq x ckp korg x normal) Maybe korg rsa dri korg trlalu brguna..haha, amin. Mmg aq ngaku, kdg2 kita trlmpau tnsyen ngn sesuatu smpai mrasakn diri kita xbrguna. Seriously, aq prnah rasa.(pecah rahsia). Apepon, xpela klu kita kongsi kn? Lgipn, korg bkn tahu aq sapa. Hehe. Klu yg tahu tu, senyum jer la. Sebenanya, bila kita rsa cam tu kita dah lupa something. Kita ni diperlukan. Cuba korg fikir, klu xde korg, sapela yg nk baca blog aq ni. Pasti akn ada jga sesuatu yg mmrkukn kita. Betul x?(maafla klu korg rasa aq mrapu, aq main taip jer).

Korg tahu x? Tnpa sedar, akn ada jga mnusia yg mletakkn harapan pd kita. Aq yakin, pasti ada! Tnpa kita sedar, akn ada mnusia yg ingin mlihat kita ketawa gembira. Korg tahu x, bila aq rasa diri aq x berguna, aq tgk penagih dadah(aq mmg pelik2). Apsal dorg x rasa diri dorg x bergna? Padahal masyarakat pn x mmrlukan dorg apalagi negara. Aq x kn lupa 1 kata2 yg keluar dri mulut ummi aq yg mmbuatkn aq........,mmbuatkn aq....,ntahla. Aq x dpt tafsirkn prasaan e2. "Ummi yakin, ank ummi lebih hbat dri Nur Amalina yg dpt 17 A tu.". AHA! Cuba korg tgk situasi ni, aq rasa dri aq x brguna padahal aq hebat!( x la sehebat korg, hehe). Aq hebat di mata ummi! Di mata adik2! Aq idola mereka.

Disebabkn rasa syg dn cnta yg mndalam pd dorg suma, aq berubah. Aq x rasa rndah diri.( Rndah dri sifat yg mulia~ikut keadaan la~). Kdg2 aq heran. Mcmna aq bole slalu dpt top 3 lam kelas padahal aq x ska bca buku plajaran. Buat nota pn ala kadar. Aq mmg malas belajar, slalu blajar last minute. ( bgi aq e2 ok dri x blajar lgsung, jgn tiru tau). Aq ni klu nk blajar kna ikut mood. Hehe. Bila aq fikir balik, aq rasa diri aq boleh! Sbb 2 aq boleh buat exam.( disamping pertolongan dri Allah)

Cuba korg rasa diri korg hebat. Tp, jgn gitau org lain nnti dorg ckap kita riak plak. Aq yakin, pasti korg mmpu lakukn. KORANG HEBAT!

Rabu, 10 Jun 2009

Kitab Tajul Muluk

Tajul Muluk begitu sinonim dalam astrologi zaman silam,khususnya dlm masyarakat Melayu dalam menafsirkan watak-watak wanita, mimpi, hari yg baik dan terjemahan lain dalam kehidupan sehari-hari. Kini, kitab Tajul Muluk yg pernah terkenal suatu tika dahulu amat sukar dicari. (aq tgh mncari kitab ni, tak jmpa2)Namun cebisan ilmunya masih diperturunkan oleh mereka yg arif mengenainya.Ia adalah untuk pengetahuan dan pembacaan semata2 dan bukanlah sebagai kepercayaan 100%.(Nmun, mmg bole dipercayai tp jgn trlalu prcaya, it's not perfect.)

Tajul Muluk Dan Rahsia Manusia

P/S: Ini adalah dari Kitab Tajul Muluk(jadi ia bole dipercayai)

a) TANAH - anak pertama, kelima, kesembilan.
b) AIR - kedua, keenam, kesepuluh
c) API - ketiga, ketujuh, kesebelas
d) ANGIN- keempat, kelapan, keduabelas


WANITA BERUNSUR TANAH

1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak sombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan
4) Tidak suka membantah atau membangkang.
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan sentiasa menjaga kecantikan.

WANITA BERUNSUR AIR

1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi semangat.
2) Mengambil berat.
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan pasangan.
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis
6) Mudah menangis.

WANITA BERUNSUR API

1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan.
2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas menguruskan rumah tangga.
3) Penasihat yang baik.
4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga.
5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu.
6) Berwaspada selalu.

WANITA BERUNSUR ANGIN

1) Lemah lembut dan menenangkan.
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu.
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia.
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
5) Hati yang cepat berubah ubah

(susah tau nk jmpa kitab ni skang)

Isnin, 8 Jun 2009

Aku dan Jihad

Luahan Palestine(ntah aku dpt dri mna)

Kematian Shalah Shuhada merupakan 1bentuk baru perlawanan kami. Zionis sepertinya lupa pd sejarah. Mereka membunuh Yahya Ayash, tp akan dikeluarkn utk memerangi mreka 100 org Yahya Ayash. Kini mereka membunuh Shalah Shuhada, maka akn dikeluarkn kpd mreka 100 org Shalah Shuhada. Meskipun mrka mmbunuh Ahmad Yassin, kmi akn kluarkn 100 org Ahmad Yassin utk memerangi merka. Mereka salah jika menganggap pembnuhn akn mghntikn peperangan yg sbenarnya menambah kekuatn kami di atas kekuatan sebelumnya.

p/s: bila aku xde smangat dlm dakwah, aku akn ingat kata2 ni, naik balik smangat aku. Korang bole cuba!

Maafkanku Ramallah

Si cilik itu tegar melontar benci. Batu dan iman menjadi satu. Katanya dia rindukan atar firdausi. Lantas dia mencari pada kematian. Tatkala aku mengatakan dia mati. Menyusup suara dari lembah Golan. Anak kecil itu sebetulnya pencari shahid! Hidup memisahkan dia dan cintanya. Andai dia punya seribu nyawa. Seribu kali dia sanggup. Dalam lirih pedih,Tubuh cilik itu diarak takbir. Ramallah merayu lagi. Pernah rintihmu diabaikan? Lalu seribu lagi anak kecil menyerbu. Berjejal di lorong syurga. Dan aku kaku,Malu .Maafkan aku...Bangsaku masih lena.